Iets leuks combineren met iets goeds! Dat doet Benefiet Festival Alphen d’Huez in Alphen aan den Rijn en dit jaar alweer voor de 5e keer. Zij combineren een muziekfestival met het ophalen van geld voor KWF Kankerbestrijding. Dit jaar staan er 16 live acts verdeeld over 3 podia. En is er plek voor 1.500 festivalgangers.

 

Een flinke stap vooruit sinds vorig jaar, waar er 10 bands optraden verdeeld over 2 podia en er maximaal 1.000 festivalgangers op het terrein pastte. Met behulp van sponsoring en vrijwilligers wordt het festival ieder jaar met zo min mogelijk kosten opgezet. En vanaf dat het terrein open gaat, begint de teller echt te lopen. De festivalganger merkt er niet teveel van, maar weet het natuurlijk wel. Het entreeticket (10,-), de drankjes, de hapjes, de loten, de activiteiten, de producten…alles wat er gedaan en gekocht wordt op het festival brengt geld in het laatje voor KWF Kankerbestrijding.

Afgelopen editie was dit 20.133,28 euro. Een mooi bedrag, dat hopelijk dit jaar weer opgehaald wordt. Wij ondersteunen de organisatie met het ontwerpen van de huisstijl voor deze editie en de doorvertaling naar alle communicatie en marketing uitingen. Zowel online als offline. Uitingen ter aankondiging van het festival zoals posters, flyers, booklets, banieren, banners, social media posts en informatieve uitingen zoals de blokkenschema’s voor op het festival zelf.

Dit jaar staan er 16 live acts verdeeld over 3 podia. En is er plek voor 1.500 festivalgangers.